vineri, 14 martie 2014

Ispravi cu sanatate...in bucate

Recunosc, am neglijat saptamana asta Ispravile, dar motivat!
Am fost un fel de asistenta, pentru Chef Cezar Munteanu, la realizarea mai multor retete pentru un proiect Selgros foarte frumos si sanatos. Isprava asta a fost pentru mine o experienta grozava si sunt foarte fericita ca am avut sansa sa il asist pe Chef Cezar, iar la momentul potrivit voi impartasi din retetele pregatite si invataturile primite.
Scopul principal este sa invatam copiii, si nu numai, cu mancatul sanatos, cu feluri de mancare delicioasa gatita in casa, fara mari eforturi, dar cu maxim de gust, si sa-i imprietenim cu legumele mai ales.

Si gandindu-ma zilele astea la o multime de lucruri privind cum si ce mancam, recunosc, am cam ratacit drumul de un timp incoace. Odata cu viata agitata si criza de timp, apelam tot mai des la alimente procesate excesiv, gustari multe si nesanatoase, mancatul pe apucate si la ore nepotrivite si lista poate continua, stim cu totii prea bine. Dar toate astea se pot schimba.
Fiind si perioada de post, am reflectat putin si la asta, pe vremea bunicilor si parintilor mei se tineau posturile si, chiar daca nu ai in ziua de astazi o motivatie religioasa, ar trebui sa ai una sanatoasa, macar din cand in cand.
Citind niste "hartoage" vechi de pe la 1900, de care am vorbit intr-o postare mai veche, am vazut ca mai demult nu se consuma carne in cantitatile de astazi. Se taia o pasare pentru masa de duminica, porcul de Craciun, miel de Paste si, ocazional, cand se prindea, peste. In rest, oua, lactate si ce se gasea prin ograda, pregatite si gatite in casa. Atunci, ce sa ne mai miram ca apucau sa traiasca pana la adanci batraneti, cu toate neajunsurile vremii! 
Tare mi-ar placea sa ne putem incetini putin goana (dupa ce?), sa ne gandim la noi mai mult, sa nu ne mai facem praf pentru toate nimicurile, sa ne intoarcem cate putin la un ritm normal si la natura, sa ne facem timp pentru masa si pregatitul ei simplu si acasa, pentru cate o cafea savurata si impartita cu cine ne face placere. ...sunt multe, dar trebuie sa incepi de undeva. Eu incerc.

Pana una-alta, sunt convinsa ca mai putina mancare, dar buna si bine gatita, si mai multa miscare, ar fi mai mult decat binevenite.
Putem savura acasa, alaturi de cei dragi, feluri delicioase pregatite cu gandul ca sanatatea vine si din bucate!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu