luni, 3 martie 2014

Dulce, sarat? Bun.

Gustare, garnitura, desert sau ce-ti mai trece prin cap, poti combina si asorta tot felul de ingrediente cam cu acelasi aluat de baza. Si, fiindca aveam pe stoc vreo patru cutii cu branza tip Fagaras, m-am tot gandit ce sa fac cu ele si, cum amatori de mamaliguta cu branza nu prea am prin casa, m-am hotarat:
O coptura (ca nu stiu cum sa-i zic) dulce si una sarata, avand ca baza branza de vaci; am schimbat doar gustul dulce/sarat si fructe/legume pentru deasupra. 


Vorba lunga, saracia omului, asa ca trecem la fapte:
Sarat:
2 cutii branza cu smantana (tip Fagaras)
3 oua
50 grame unt
225 grame faina cu 1 lingurita praf de copt
un praf de sare, mirodenii dupa gust (putin patrunjel, marar, oregano sau cimbru)
2-3 felii rosii uscate taiate marunt sau un fir ceapa verde (dupa fantezie)


Pentru pus deasupra eu am avut un borcan cu dovlecei (din gradina, conservati in toamna), dar se pot pune alte legume, dupa gust, rosii, dovlecei proaspeti feliati subtire, ciuperci trase in unt, dupa pofta inimii...
Intr-un vas termorezistent uns si tapetat cu pesmet am turnat compozitia de branza (amestecate toate cu mixerul si, faina, la urma, cu lingura), am asezat deasupra dovleceii, am picurat putin ulei, un praf de parmezan si unul de verdeata si, la copt, 35-40 de minute la 180 de grade.

Dulce:
Aceeasi compozitie de branza, in loc de ingredientele sarate am pus:
4 linguri de zahar, 2 vanilii, un pumn cu fulgi de migdale (poate fi nuca sau stafide)


Deasupra, doua mere mari, taiate felii, amestecate cu un praf sanatos de scortisoara si vreo doua linguri de zahar. 
Procedura aceeasi ca mai sus.
Peste mere am mai presarat cativa fulgi de migdale,  cateva lingurite cu gem de  rabarbar (nu e obligatoriu) si o lingura zahar.

Si, uite asa, in doi timpi si trei miscari, te alegi cu doua, hai sa le zicem, budinci delicioase si ingenioase. Eu am avut la indemana mere, dar ar fi mers si pere, prune, visine sau ce mai ai prin camara. E deschis la imaginatie, depinde cum vrei: dulce sau sarat?
La mine au vrut si au avut succes amandoua, pe cuvant...





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu