duminică, 16 martie 2014

Dulce, de post

Fiindca in perioada postului nu putem renunta la dulciuri, ca sa ne mai "prindem inima" cu ceva bun, am pus la cale o prajitura, de post evident.
Asadar, mai intai pregatim tava, eu am pus hartie de copt, sa nu am emotii cu lipitul si am preincalzit cuptorul. Apoi, ingredientele pentru compozitia de blat:

250 gr zahar
5 linguri miere
175 ml ulei
250ml apa
500 gr faina
1 lingurita plina amoniac stins in otet sau zeama de lamaie
coaja rasa de lamaie
Stafide inmuiate in rom, nuci taiate, ce mai aveti...


Se mixeaza bine  intr-un castron cam in ordinea in care le-am enumerat si se toarna in tava tapetata. Se da la copt aproximativ 35-40 minute la 180 de grade. Pentru siguranta, se probeaza cu scobitoarea.
Pentru un plus de aspect si gust am garnisit-o si cu o glazura, nu e obligatoriu insa, e buna si simpla.


Glazura de cacao:
4 linguri pline cacao
4 linguri pline zahar
1 lingura margarina si 4 linguri apa fiarta


Se pun la fiert si se amesteca incontinuu pana fierbe bine si se leaga, ca o ciocolata.
Se intinde binisor peste prajitura calda (si se linge bine lingura...).
Dupa fantezie, chef si disponibilitate se mai poate presara glazura cu nuca, migdale, fulgi de cocos, una-alta, cu conditia sa fie ceva de post.


Atat! Repede, bun, fara ingrediente pretentioase si dulcele de post e gata si la dispozitia nerabdatorilor.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu