duminică, 2 februarie 2014

Deliciu cu dovleac

Astazi m-am hotarat sa-i curm suferinta singuratatii ultimului dovleac placintar din productia proprie. Asadar, dupa ce m-am caznit sa-l tai felii, am recuperat semintele (pe care le-am pus la uscat...), jumatate din el am ras-o si o sa fac o tarta, cealalta jumatate am taiat-o cuburi pe care am sa le coc cu putin zahar si scortisoara...immm, bun !

Pentru tarta, pun la cale un aluat nisipos din: 1 ou, 125 grame margarina, 2 linguri de zahar si 350 grame faina in care am amestecat o lingurita praf de copt, la framantatul rapid mai adaug 3-4 linguri de apa rece, gata !

Bila de aluat rezultata o pun in folie de plastic la frigider 30 de minute.
De fapt, drept sa va spun am pus gogoloiul in zapada, afara, mi s-a parut mai rece ca in frigider...
Intre timp ma ocup de dovleacul ras pe razatoarea mare. Il pun la calit cu zahar, nu foarte mult, vreo 4-5 linguri, un praf de scortisoara, doua linguri de unt si putina apa (un sfert de pahar). Se calesc la fel ca si merele pentru placinta apoi se lasa deoparte.
Mai pregatesc un  topping de ou, una bucata sau doua, depinde de generozitatea de moment, 5-6 linguri de smantana, doua linguri de zahar si o vanilie.
Ordinea asamblarii este urmatoarea: aluatul intins de forma tavii, cu marginile ridicate de doua degete asa incat sa cuprinda umplutura. Apoi dovleacul calit si peste el crema de ou pe care o nivelam frumos si cu o furculita o ''ajutam'' usor sa intre prin umplutura anterioara.
 Cam asta e tot, se pune la copt in cuptorul preincalzit pentru 45 minute la 180 de grade.



Pentru cei care nu sunt fani dovleac (...nu stiu ce pierd !) se poate face cu branza si cateva fructe presarate deasupra. Absolut delicios !

Trebuie sa precizez ca retetele nu imi apartin in totalitate, de cele mai multe ori combin o prajitura sau un preparat din doua-trei retete. Aluatul de la una, umplutura de la alta si tot felul de chestii din astea, asa imi place mie sa ma joc !
Ma inspir si din diverse alte surse, reviste, net, caietele vechi scrise de mana ale rudelor sau ale mele, orice sursa e buna daca iese ceva inspirat !
Seara frumoasa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu