sâmbătă, 10 mai 2014

Pogacele light

Adica asa, mai de vara, niste pogacele cu branza in loc de jumari cum se fac de obicei.
Le-as cataloga drept aperitive dar merg oricand ai chef de rontait ceva...
Aluatul e unul simplu cu drojdie si branza, deci sa trecem la treaba si incepem cu maiaua:
1 cub drojdie de 25-30 grame amestecat intr-un castronel cu 
250 ml apa calda, 
2 lingurite zahar si 2 linguri de faina, acoperite si lasate sa creasca pana fac basici la suprafata si se umfla.
Separat amestecam aproximativ o farfurie de supa cu branza rasa de care ne place si mai ales de care avem la indemana: 
cas, urda, telemea, branza de vaci, sau combinatii ale lor, cu doua oua si 2 linguri smantana

Intr-un castron mai mare in care framantam de obicei amestecam:
800 grame faina
o lingurita sare
amestecul de branza
maiaua crescuta si 5-6 linguri cu ulei, daca mai trebuie faina mai adaugam cate putina pana framantam un aluat elastic ce nu se mai lipeste de mana. Eu am amestecat faina si am pus in parti egale faina alba si integrala, imi place mai mult asa.

Apoi "pufosenia" se inveleste bine si se lasa la dospit aproape o ora.
In acest timp eu am gasit de cuviinta sa fac putina miscare si o plimbare pana pe coasta Prundului si inapoi....
Cand am revenit aluatul era numai bun de aranjat in tavi si de bagat la cuptor!
Luam cate o bucata, o intindem cam de 0,5 cm grosime, o taiem rotunduri cu o forma de biscuiti sau cu ceva asemanator, eu am niste forme mai mult decat vintage, dar mi-s dragi!

Le spuneam copiilor ca sunt mai batrane ca ei cu cativa ani, din vremurile in care faceam biscuiti mai des ca acum...
Asezam pogacelele in tavile unse doar, le mai lasam sa creasca vreo 10 minute apoi le pensulam cu putin ou si presaram ce seminte agreem: susan, in, chimen, sau nimic si le dam la copt pana se rumenesc frumos.

Aproximativ 25-30 de minute la 180 de grade.

 Aspect apetisant, miros imbietor raspandit pe toata strada, gust  si succes garantat la mancat!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu