sâmbătă, 24 mai 2014

Macrou glazurat

Daca v-ati plictisit de clasicele moduri de preparat pestele prajit zic sa incercati ceva nou si delicios. De exemplu, macroul cu glazura de sos soia si miere. La inceput am fost sceptica in privinta retetei si nu am crezut ca va fi pe placul "pelicanilor" mei dar m-am inselat, la sfarsitul mesei din tot platoul pregatit mai ramasesera doua amarate de bucatele...Deci, e buuuun.
Cel mai mult imi plac retetele care nu-s foarte sofisticate si nu presupun complicatenii de ingrediente si operatiuni. Asta e una dintre ele, o sa vedeti...


Am inceput cu pregatirea pestelui, cinci exemplare de macrou frumoase. L-am desfacut, spalat si filetat. Daca gasiti fileuri cu piele neaparat, e mai simplu. Am asezat fileurile intr-un castron presarate cu putina sare si am pregatit restul ingredientelor: 


2-3 linguri de faina
4 linguri cu sos soia
3 linguri cu miere
1 lamaie
o tigaie in care punem la incins ulei, nu foarte mult.


Si treaba e simpla, am tavalit binisor fileurile prin faina si le-am prajit pe rand in ulei incins, le-am scos pe un platou, am scurs intr-o cescuta putin ulei de la prajit dupa care am spalat tigaia si am trecut la preparatul glazurii. 

Am incalzit doar in tigaie fara sa fiarba mierea si sosul soia, am tavalit bucatile de macrou prajit doar pe partea cu piele prin glazura si le-am scos din nou pe platou. 


In glazura am mai picurat putin din uleiul pastrat de la prajit si am stors zeama de lamaie, dupa gust. Am omogenizat bine si am obtinut un sos delicios pe care l-am pus alaturi de peste si garnitura la masa, pentru cine mai doreste. 


Ca si garnitura m-am gandit la niste orez basmati, asa ca l-am pus la fiert in apa clocotita cu sare, l-am lasat la fiert cat scria pe pachet, l-am scurs si l-am rasturnat intr-un castron.


Am mai pus peste el o legatura de ceapa verde si una de patrunjel (din productia proprie, amandoua), tocate marunt si nu prea...


In farfurie, fiecare si-a mai garnisit pestele sau orezul cu sos, dupa preferinta.


Si uite asa, am mai incercat o varianta a pestelui prajit in afara de clasicul mujdei si prietena lui mamaliguta, cu toate ca nici ele nu-s de lepadat!

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu