duminică, 1 iunie 2014

Pan Brioche

Pentru mari si mici ceva bun de ziua lor, un fel de cozonac mai consistent, imbunatatit cu una-alta! Asadar, tot rasfoind prin retete am dat de Pan Brioche si mi-am zis sa pun mana sa framant fiindca aveam toate ingredientele prin camara. Nu e complicat iar rezultatul este pufos si delicios! Merge de minune la o cafea, la ceai sau pentru cei mici la pachetel.
Sa aliniem ingredientele, pentru o portie (eu le-am dublat, daca tot m-am apucat macar sa fac o treaba):

500 grame faina
150 grame zahar
130 ml lapte
2 oua
50 grame unt
15 grame drojdie
1 praf de sare
2 lingurite pline cacao
1 cescuta mica nes sau espresso
vanilie, coaja de lamaie rasa

 
Incepem cu plamadeala, incalzim putin laptele, punem in el 2 lingurite de zahar si drojdia, presaram putina faina si lasam sa creasca pana face bulbuci.




 Apoi, intr-o craticioara topim grasimea, o dam deoparte sa se domoleasca si amestecam in ea ouale batute si restul de zahar.
Intr-un castron mare cernem faina, adaugam praful de sare, coaja de lamaie rasa, vanilia si incepem framantatul adaugand plamadeala si amestecul de grasime cu ou. 


Daca mai e nevoie de faina mai adaugam putina si framantam energic pana "pica apa din grinda"...sau transpiratie de pe frunte!


Ei, nici chiar asa dar trebuie sa rezulte un aluat moale si pufos care se desprinde de mana si castron.
Acoperim si invelim bine pufosenia si lasam la crescut cam o ora si jumatate.
Intre timp, sa nu stam de pomana ca e pacat, preparam amestecul de cafea si cacao cu care vom "colora" o parte din aluat si daca vrem sa mai adaugam cate ceva in aluat pregatim.

 Bineinteles ca eu nu las niciodata lucrurile asa cum sunt si mai imbunatatesc pe ici pe colo cu ce cred de cuviinta. In cazul de fata am pus la inmuiat o ceasca de stafide cu putin rom si am taiat marunt o portie de coji de portocala din dulceata preparata in iarna (vezi o postare mai veche http://ispravileangelei.blogspot.de/2014/02/mare-branza.html).


Intre timp aluatul a crescut si umplut ligheanul asa ca, dupa o usoara chibzuiala am scos din el 12 bucati gogoloaie cam cat o caisa, restul l-am impartit ochiometric in doua parti.


O parte se amesteca cu stafide si cafeaua cu cacao, mai framantam apoi cu putina faina sa refacem consistenta aluatului si omogenizam bine, mai putem adauga o lingurita de cacao daca nu ne multumeste culoarea.


In aluatul necolorat si cel pentru briosele-mititele am incorporat cojile de portocala taiate si am omogenizat bine pe masa infainata.


De aici totul e o joaca, formam cate un sul alb si unul cu cacao, le impletim si le asezam in tava de cozonac tapetata. 


Din cantitatile pentru o portie iese o bucata Pan Brioche intr-o forma de cozonac. Cum eu am dublat cantitatile am facut inca o forma mai mica si tava cu 12 briose, sa fie!


Apoi mai lasam aluatul in forme inca o jumatate de ora sa creasca frumos, il ungem cu putin ou batut cu 2 linguri de lapte si preincalzim cuptorul la 180 de grade sa fie gata pentru coptul minunatiilor timp de 35 de minute.

...nu putem comenta, nu-i frumos sa vorbesti cu gura plina!


 Un Iunie frumos, senin si copilaros!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu