vineri, 13 iunie 2014

Cina de vara

Acum ca vara si-a intrat in drepturi cu tot ce are ea mai bun in afara de soare si ma gandesc la legume si fructe aici, mi-am zis sa incerc o combinatie de ardei umpluti cu vinete si feta.
Usor de facut, ca retetele astea imi plac si buni pentru o cina de vara!
Nu-i nevoie de mare lucru sa iasa ceva bun si din lucruri putine si simple.


Am pregatit mai intai ingredientele:
1 vanata pufoasa
3 rosii potrivite, nu prea mari
4 ardei grasi
150-200 grame feta
verdeata, un firicel de usturoi verde (optional)
putin ulei
sare, piper


Apoi am curatat vanata de coaja, am taiat-o fasii mai groase, am presarat-o cu putina sare si am lasat-o la scurs pe un prosop de hartie vreo 15 minute. 


Intre timp, am pus intr-o craticioara apa la fiert si cand a dat in clocot am scufundat in ea rosiile vreun minut ca sa le pot coji de pielita. 


Intr-o tigaie am pus cateva linguri de ulei la incins, am scurs bine vinetele de zeama, le-am taiat cubulete si le-am aruncat in tigaie la calit, cam 10 minute, pana se inmoaie bine apoi am rasturnat peste ele rosiile despielitate si taiate  si ele marunt, firul de usturoi verde, verdeata (patrunjel si oregano), foarte putin piper, sare nu am mai pus, m-am gandit ca e feta destul de sarata.


Cand amestecul din tigaie s-a scazut si inmuiat bine l-am dat deoparte si am asteptat sa se raceasca putin, timp in care l-am mai amestecat si strivit cu furculita, sa fie ceva gen piure. 
 

La final am adaugat feta si iar am omogenizat cu furculita, am curatat ardeii de cotoare si seminte, i-am umplut binisor cu compozitia din tigaie, i-am asezat intr-un vas termorezistent in care sa stea "in picioare" destul de fix, le-am pus capace de parmezan, putin pesmet, i-am stropit cu putin ulei si ...la cuptor! 


I-am perpelit la 200 de grade vreo 25 de minute pana au prins culoare frumoasa de copt.


Sunt absolut deliciosi atat calzi cu un "mot" de smantana cat si reci, ca aperitiv.


Incercati, intr-o seara de vara...
Si ca sa nu fi incalzit cuptorul doar pentru patru ardei, ca nu-mi sta in caracter, am pus la cale si niste trigoane cu branza de vaci ca tot aveam la indemana un pachet de aluat foietaj si ceva branzica facuta de mine zilele trecute, rapid!!


Aluatul taiat patrate, branza amestecata cu un ou, 3 linguri de zahar, 2 linguri de smantana, vanilie si cam atat.
Am repartizat frateste branza pe patratele de aluat, le-am inchis in forma de triunghi, le-am uns cu ou si la copt cu ele, succes garantat si adieri de copturi delicioase pana in capatul strazii...


Poftiti la cina!


 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu