miercuri, 18 iunie 2014

Chiftelute cu ton si vinete pane

Tot din ciclul cine rapide si usoare fara prajeli in ulei, am incercat o reteta de chiftelute cu ton si o portie de vinete pane. Toata treaba inedita consta in faptul ca nu le-am prajit in ulei ci le-am copt in cuptor. Rezultatul? Foaaaarte bun!
Lucrurile se intampla foarte simplu, si anume:
Pentru chiftelute ingredientele sunt:
500 grame cartofi curatati
1 conserva ton
2 oua
2 linguri parmezan ras
1 fir usturoi verde
1 legatura patrunjel 
sare, piper
pesmet pentru tavalit



Preparatul e cat se poate de rapid:
Cartofii se fierb, se scurg bine, se strivesc si se lasa la racit dupa care, se adauga restul ingredientelor, se omogenizeaza, se ia cu mana din compozitie si se formeaza chiftelute de marimea unei nuci mai mari care se tavalesc prin pesmet si se aseaza in tava tapetata sau captusita cu hartie de copt.


Din toate cantitatile de mai sus mie mi-au iesit 36 de bucati.


Se dau la copt in cuptorul preincalzit pentru 25-30 de minute la 180 de grade sau pana se rumenesc frumooos si delicios.



Cu vinetele treaba e si mai simpla; de fapt cu vanata ca doar una am avut si in afara de pane nu-mi venea in cap nici o reteta rapida in privinta ei...
Asa ca am curatat-o partial (cu dungi, una da, una nu) si am taiat-o rondele nu prea groase, am presarat putina sare si am lasat-o in pace pana m-am ocupat de chiftelutele de mai sus.


Timp numai bun sa-si lase zeama amara pe care am scurs-o si m-am ocupat si de ele.


Adica, am batut un ou cu doua linguri de lapte, am amestecat intr-o caserola pesmet si faina, cam 5 linguri din fiecare si 2 linguri parmezan (merge si un cas mai uscat), am tapetat inca o tava si am asezat in ea rondelele de vinete date prin ou si apoi prin amestecul de pesmet, le-am stropit cu putin ulei si la copt cu ele...20 de minute la 200 de grade.


De-aia imi place mie vara (nu asta care e acum pe-afara...), cu cateva legume proaspete gata masa! 



 Boierie, nu alta! Incercati...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu