vineri, 11 iulie 2014

Pescaresti...

Nu, nu povesti ci o portie buna de peste marinat!
Am incercat sa fac reteta asta de macrou marinat pentru ca pe cel cumparat de cele mai multe ori nu il poti consuma din cauza otetului pus in cantitate prea mare...parerea mea.
Asa ca, m-am hotarat sa incerc alta varianta si acum ceva timp am facut o jumatate de portie, sa vad ce iese si cum a fost taaaare bun de data asta am pus de o portie intreaga.
Mai intai am "pescuit" vreo doua kilograme de macrou, cam 12 bucati frumoase. Pentru marinat nu trebuie un peste pretentios, l-am lasat sa se dezghete, l-am curatat de capete, cozi, aripioare, osul de la sira spinarii prin despicarea pestelui in doua pe lungime. 


Am spalat toate bucatile frumos si bine, le-am sarat si le-am pus intr-un castron incapator la rece pentru 45 de minute.
Intre timp am pregatit restul ingredientelor, pentru o portie:


12 bucati macrou (e vorba de cele pregatite deja)
2-3 morcovi taiati rondele
2 cepe albe taiata solzisori
400 ml otet de vin alb
600 ml vin alb sec sau demisec
5 cuisoare
4 foi dafin
3-4 fire de cimbru
1 ardei iute proaspat sau uscat
2-3 linguri ulei de masline


Pregatim un recipient care se inchide bine, eu am preferat o cutie de plastic cu capac dar merge si o galetica sau doua...
Si cum cele 45 de minute au expirat, am scos pestele de la rece, l-am clatit foarte repede intr-un jet de apa rece si l-am taiat, fiecare jumatate in trei bucati. 


Apoi am inceput aranjatul in cutie: jumatate de mirodenii la baza, un strat de peste, ceapa si morcovi, iarasi peste si tot asa pana am epuizat materia prima apoi am pus restul de mirodenii deasupra, am amestecat vinul si otetul, am turnat lichidul peste, am presat bine, am stropit cu putin ulei si am inchis cutia.


Asteptarea pentru a gusta bunatatea asta dureaza 48 de ore, timp in care trebuie sa stea la frigider neatinsa!


Si zau e foarte bun, nu-s povesti ...pescaresti.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu