duminică, 20 iulie 2014

Dovlecei la cuptor

Fiindca au dat navala dovleceii prin gradini si sunt buni in nenumarate feluri, astazi am fabricat repede niste dovleci la cuptor cu rosii si alte bunatati si dovlecei cu smantana si marar.
Desi "clientii" mei cauta sa ma lamureasca des ca nu sunt ierbivori, ma prefac a nu-i auzi si imi vad de treaba...
Asa ca am pus repede la cale un vas termorezistent uns si tapetat cu pesmet, am pregatit legumele participante la gratenul meu de vara si gata!


1 dovlecel (eu am dispus de un zucchini)
3-4 rosii
2 cartofi fierti in coaja
1 legatura de verdeata
3-4 linguri branza rasa
2 linguri de ulei
alte aromatice, dupa gust. 
Dupa gustul meu la compozitia asta merge putin cimbru.


Pentru cine agreeaza aroma, pot fi infipti 1-2 catei de usturoi intregi pe ici pe colo.
Nu e o mancare pretentioasa si e numai buna pentru zilele de vara cand ne bucuram de legume proaspete si autohtone (eu si din recolta proprie de multe ori...).
Pentru ca sa fie moi si sa se patrunda repede am taiat dovlecelul rondele (fiindca a fost mare, nu pe tot) si l-am pus sa stea cu putina sare pana am pregatit restul ingredientelor.


Apoi am inceput sa randuiesc frumos si delicios totul:
Cartofii fierti taiati rondele prima data, putina branza rasa, rosii rondele, am picurat putin ulei si aromatice, dovlecei, rosii si dovlecei, ultima branza, inca un strop de ulei si verdeata si gata!


Am dat vasul la cuptorul preincalzit pentru 30 de minute la 200 de grade, sa se rumeneasca frumos.


In rastimp, ca sa nu pierd vremea de pomana, am facut din restul de dovlecel o mancare cu sos de smantana si marar, simpla si rapida.


Cum spunea un personaj tv: ramaneti cu noi fiindca nu stiti ce pierdeti!
In cazul de fata un  graten delicios si niste dovlecei cu sos.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu