duminică, 27 iulie 2014

La camara...

Odata cu stransul legumelor din gradina a inceput si "ofensiva pusului pe iarna". Din ceea ce nu folosesc la gatit si consumul curent, pun la conservat pentru mai incolo...
De data asta mi-a prisosit niste fasole verde si am impachetat-o repede la doua borcane si mai urmeaza altele din ce voi culege saptamana asta.


Operatiunea e simpla, rapida si fasolea se pastreaza excelent, poate fi folosita ca si salata asa cum se prezinta, asezonata cu putin mujdei sau ulei si verdeata.
Si ca sa nu mai lungesc pelteaua, sa exemplific:
Fasolea "fideluta" se curata, se rupe, se spala repede in apa rece si se pune pentru 5 minute in apa care clocoteste cu o lingura de sare mare.
Dupa operatiunea de oparit se scoate cu o spumiera din apa fiarta si se tine sub jet de apa rece pana se raceste apoi se rasfira pe un servet sa se zvante.


Se pregatesc borcanele si capacele, se aseaza fasolea in ele si se toarna pana la umplere zeama in care am oparit pastaile. 


Daca nu beneficiem de o camara rece sau pivnita se poate pune 1/4 tableta aspirina in fiecare borcan pentru siguranta, dar nu e neaparat necesar.
Apoi borcanele trec la sterilizat intr-o cratita cu apa rece invelite cu un servet.


Timp de fierbere 20 de minute de cand incepe apa sa clocoteasca, eu le mai fierb inca o data si a doua zi 10 minute si asa sunt sigura ca se pastreaza in conditii optime, de aceea am zis ca nu e obligatorie aspirina sau conservantul.
 
Cand iau cratita de pe foc o mai invelesc intr-o fata de masa si o patura, sa se raceasca lent. Asta e tot, doar am zis ca e simplu si rapid de pus la camara! 

 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu