sâmbătă, 26 aprilie 2014

Tarta de sezon

Tarta cu branzeturi si spanac este una dintre favoritele mele in materie de tarte aperitiv, mai ales ca se face repede si se utilizeaza/valorifica  dupa fantezie, ce avem la indemana sau ce ne place mai mult. Si cum dupa sarbatori intotdeauna am resurse destule prin frigider in materie de branzeturi incat pot depasi lejer cele quattro formaggi, zic sa pun la cale o combinatie...
Si cand zic ca e simplu, rapid si gustos nu mint, sa vedeti ce tarta de toata isprava:
Un pachet aluat foietaj, se desfasoara, se niveleaza putin, se taie dupa forma tavii, plus 2-3 centimetri in plus, sa se ridice pe marginea formei, se aseaza binisor in tava si se pregateste umplutura.


Frunzele intregi de spanac/baby spanac/urzici/leurda sau combinatii dintre ele, dupa preferinta, se pun la calit  intr-o tigaie incapatoare in care am topit o lingura de unt, vor scadea vazand cu ochii si o sa ramana cam o jumatate de farfurie de supa dar sunt suficiente.


Pana se racesc verdeturile se pregateste amestecul de branza, in total cam 600-700 grame branza de care dispunem: ricotta, cas, telemea, branza de vaci (eu din astea am avut), 2 oua, 2 linguri pline cu smantana, sare dupa gust, putin oregano sau ce ierburi preferati.

Se combina verdeata calita si racita cu amestecul de branza, se rastoarna in forma peste aluat, se acopera cu fasii de aluat in ce arhitectura se pricepe fiecare, se unge cu ou si se presara cu putin oregano, cu susan sau alte seminte si se da la copt.

 

In cuptorul preincalzit se coace 45 de minute la 175 de grade.
Ne dam seama cand e gata dupa aroma care umple casa si dupa culoarea frumoasa si rumena. De preferat sa fie taiata cand s-a racit, sa nu se sfarame, dar...

Bunatate garantata!
Cu resturile de aluat am mai mesterit ceva delicios, in postarea urmatoare, maine dimineata.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu