joi, 24 aprilie 2014

Noutati

Poate nu intotdeauna cand vorbim de noutati ne vin in minte toate aspectele. Acum asteptam noutatile de la stiri, intamplari, evenimente de la noi si de pretutindeni. De multe ori, ar trebui sa ne oprim o clipa si sa ne bucuram de ceea ce ne inconjoara, mai ales acum, la venirea primaverii!


Astea zic si eu noutati...cand toata natura prinde viata si se innoieste in fiecare zi: cu o ramura inverzita , alta inflorita, gazele amortite prind a se misca din nou, pasarile plecate revin si isi construiesc harnice, cuiburi noi, iarba isi scoate straiele verzi din lada iernii...parca si noi ne-am innoi cu cate ceva!

Nu intamplator Sarbatorile Pascale sunt acum, sarbatoarea trecerii de la moarte la viata, de la asprimea iernii la innoirea si renasterea primaverii!

Daca privesc mult in urma, prin ochii copilariei mele, revad bucuria innoirii odata cu venirea primaverii. Isi faceau aparitia in ograda noastra mieii care primeau nume si tovarasi de joaca de nadejde, randunelele reveneau la cuiburile de sub stresini si ne salutau galagioase, berzele isi ocupau si reparau cuiburile cocotate in varful stalpilor, apoi clostile scoteau pui pufosi si zgomotosi si tot asa, in fiecare zi cate ceva nou.


Parintii mei semanau gradina cu tot ce aveam nevoie pentru o recolta noua si in acelasi spirit toata lumea primea ceva nou de imbracat, mai ales noi, copiii.


Mama ne innoia in fiecare an inainte de Pasti, dupa moda vremii: ghetute de lac in doua culori, rochita de catifea sau fustita plisata, pardesiu subtire de primavara, pantaloni si vestuta de stofa, camasute, sosete crosetate din bumbac alb...


Cum sa nu astepti ziua de Pasti! In saptamana mare parca se innoia toata casa si curtea si un suflu nou si proaspat se instala de la un capat la altul. Copii fiind primeam sarcini si treburi marunte, pentru puterile noastre, mult mai tarziu am realizat ce era pe capul maica-mii, care mai mult ca sigur dupa ispravitul treburilor ar fi avut nevoie de niste picioare noi...


Acum, daca ma gandesc bine, pe langa bucuria innoirii de afara mi-ar prinde bine in fiecare primavara (si nu numai...) ceva nou pentru spirit, ganduri bune si proaspete cu mai putine griji, ca pe vremea cand gatita frumos, cu rochita noua ma leganam in soarele primavaratic!


Mi-as dori, ca in fiecare primavara sa avem puterea si intelepciunea de a privi lumea prin ochii copilariei, am vedea lucrurile din alta perspectiva, mai interesante si sigur, am vedea multe noutati...dar nu la stiri!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu